BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, July 21, 2009

New Semester With New Spirit

Salam...

Alhamdulillah..new semester (1st semester 2009/2010) sudah membuka tirai.. Harapan yang besar serta tanggungjawab yang bertambah perlu ditempuhi untuk sem yang dianggap 'critical' nih...critical laa sangat..haha..

Here, saya list down kan subjek yang dah di register utk this sem..

1. AGR 5201 : Advanced Statistical Methods ( Dr. Ahmad b. Selamat)
2. BGY 5901 : Research Methods ( Prof Jambari Ali )
3. SPS 5999 : Master Research

Total cdt hour - 9 cdt hours Killer subject is advanced statistics. Memang agak rushing sem ni since my GRF ( Graduate Research Fellowship) is accepted with good chances..alhamdulillah. Syarat GRF kena jaga amali (lab la tuu..aduh...) berapa jam ntah per week..tak ingat plak. Tapi alhamdulillah..(sekali lagi..pujian hanya kembali pada Allah)..my advisor, Dr.Paridah minta saya handle budak bachelor final year since Dr x banyak kelas sem ni. Jaga projek diaorg. .saya prefer yang ni sbb malu la nak melalut sorang2 dalam lab..hehe..(alasan x masuk akai...)

Lagi segali pujian pada Allah, sebab dgn rahmatnya saya dapat GRF. So yuran, UPM as a research university akan tanggung RM900, n the rest, KPT (Kementerian Pengajian Tinggi) yang tanggung.. n salary pun dah up..alhamdulillah again..n again...

Harapan for this sem, semoga Allah kurniakan semangat juang yang tinggi untuk menyiapkan projek. Target this sem nak habiskan 2 phases out of 3 phases..mudahan Allah permudahkan.

Dan moga Allah kuatkan diri untuk menjalankan D & T, since this sem saya pegang circle. Mohon doa kawan2..

Tidak lupa juga untuk melipatgandakan amalan n ibadat2 sunat di bulan Rejab + Syaaban + coming Ramadhan. .mulakan hari kalian dengan solat dhuha, insyaallah, Allah akan melapangkan segala urusan kalian..percaya pada janji Allah.. Jika kamu menjaga agama Allah, Allah akan menjaga kamu.

Lastly, buat renungan semua :

' Sesungguhnya orang yang hanya banyak bercakap berbeza dengan orang yang hanya banyak beramal,
dan orang yang banyak beramal berbeza dengan orang yang banyak berjihad,
dan orang yang berjihad berbeza dengan orang yang bekerja dengan produktif dan bijaksana'

Hassan Al Banna

>> Congrats to Fahana for new baby boy ! !
>> Congrats also to Sofiah...n guess whos after this ? ? Hehe..



0 comments: